Ruimte voor je slogan

FOTOGALERIJ

Vrijwilligers KBO Heinkenszand
Op donderdag 7 maart hebben wij een gezellige middag voor onze vrijwilligers georganiseerd in de Schaapskooi te Heinkenszand. De vrijwilligers werden deze middag in het zonnetje gezet. We werden ontvangen met een kopje koffie met een lekker taartje. Daarna kregen we een drankje en een heerlijke borrelplank. Kortom een gezellige middag.

Nieuwjaarsbijeenkomst 17 januari 2024
Gezellige en goed bezochte nieuwjaarsbijeenkomst van KBO-Heinkenszand in de Stenge

Kerstbijeenkomst 2023

Dineren in Ter Weel

Woensdag 15 november 2023 hebben we met een groep van ruim 40 personen genoten van een heerlijk 3-gangen maaltijd in buffetvorm. Dit vond plaats in het restaurant van Ter Weel in Goes.
Het restaurant was gezellig aangekleed en de sfeer was geweldig.

Boot-busreis Terneuzen - Gent, 1 juli 2023

Zaterdagochtend 1 juli gingen we, met 32 deelnemers, al bijtijds op pad richting Terneuzen. Daar konden we inschepen op de boot voor een reis door het grote havengebied tussen Terneuzen en Gent. We zagen heel wat industrie voorbij komen, van Yara, tot Volvo en van scheepsdokken tot schroothopen.

De werkgelegenheid in dit gebied is enorm.
Aan boord, met een kopje koffie, een stukje appeltaart of een broodje was het goed toeven. In Gent stonden op de kade de bussen klaar voor de terugreis naar Terneuzen en vervolgens met de auto’s weer terug naar huis.

Fietstocht KBO Heinkenszand 14 juni 2023

Woensdag 14 juni 2023, een stralende dag voor onze “sportieve” leden om op de fiets te stappen en samen een mooie tocht te maken door de Zak van Zuid Beveland, waarbij natuurlijk een gezellige “koffiestop” werd gemaakt. Dit keer in de koffietuin te Oudelande.

Reis Rotterdam 31 mei 2023

Woensdag 31 mei 2023 om klokslag 10.00 vertrokken een aantal KBO-leden van Heinkenszand, samen
met leden van Actieve Vrouwen Heinkenszand voor een reis naar Rotterdam. In totaal 54 deelnemers, een
grote bus, vol met vrolijke mensen, voor een dagje uit.
Onze chauffeur had een alternatieve route uitgezocht en we gingen via de Zeelandbrug, langs de
Oosterschelde en het Watersnoodmuseum, vervolgens via de Philipsdam en vele leuke plaatsen naar Zuid
Beijerland voor de lunch in de Eendrachtshoeve.
Ook de route naar en door Rotterdam was een belevenis op zich. De chauffeur van AMZ reizen wees ons
onderweg op alle bezienswaardigheden. Niet alleen chauffeur, maar ook een geweldige reisleider.
Om14.30 gingen we aan boord van de boot voor onze tocht door een van de grootste zeehavens van de
wereld. Met het prachtige, zonnige weer, een lekker drankje, en het mooie uitzicht om ons heen, was het
goed toeven op het bovendek. Het was genieten geblazen en de dag kon niet meer stuk!!
Om 16.00 uur weer uit de boot en in de bus. En wederom via een alternatieve route, waarbij we genoten
van de rododendrons in de Wouwse Plantage, naar Hoogerheide voor het diner en met een voldaan gevoel
kwamen we rond 21.00 uur weer aan in Heinkenszand.

Treinreis Goes-Hoedekenskerke

Een treintje ging uit rijden…….. en inderdaad op woensdagmiddag 3 mei ging de stoomtrein van Goes naar Hoedekenskerke met aan boord 41 leden en introducees van KBO Heinkenszand.
Het was schitterend weer en wat de treinreis betreft was iedereen heel enthousiast.
Voor onze voorzitter Rinus Menheere was deze middag een aparte rol weggelegd: tijdelijk vrijwillig conducteur!

Op bezoek bij Klompenmakerij Traas in Heinkenszand 23 maart 2023

Het was deze maand een uitje in ons eigen dorp Heinkenszand. Klompenmakerij Traas is de enige nog
werkende klompenmakerij in Zeeland en dus een uniek bedrijf.
Door de klompenmaker en zijn vrouw werden we hartelijk ontvangen, kregen veel uitleg over de historie
van het bedrijf en het klompenmakersvak. Onder het genot van een kopje koffie en een bolus werden de
vragen die we stelden beantwoord.
Het hele proces van boomstam tot klomp liepen we door, buiten bij de zagerij en binnen bij het draaien,
schaven enz. tot het stuk hout is omgetoverd in klomp en kan worden afgewerkt tot de klompen zoals die
in de winkel van Traas voor de verkoop liggen.