Ruimte voor je slogan

Activiteiten door derden

Doortrapdag
Door de gemeente Borsele wordt u uitgenodigd voor een doortrapdag in Heinkenszand. Dit evenement  vindt plaats op dinsdag 23 april in De Stenge.
Na het succes van de doortrapdag van vorig jaar in ’s-Gravenpolder, organiseren we dit jaar een doortrapdag in Heinkenszand.
Een doortrapdag is een gevarieerd fietsprogramma voor de doelgroep 50 +. Het gehele programma is geheel gratis te volgen. Ook is het mogelijk om maar een deel van het programma te volgen. Het programma:
Programma:
09:45-10:00 Welkom en koffie
10:00-11:00 Theorie (presentatie)
11:00-11:15 Koffie
11:15-12:15 Beweegcoach
12:15-13:00 Lunch
13:00-14:00 Praktijk oefenparcours en fietscheck van een fietsenmaker
14:00-15:00 Fietstocht (10 km
)

Taptoe Rotterdam
De KBO-Goes heeft nog ongeveer 23 plaatsen over om mee te gaan naar de Nationale Taptoe op zaterdag 28 september 2024 om 14.00 uur. Locatie Ahoy Rotterdam. Na afloop op de terugweg een diner.
De kosten hiervan bedragen in totaal 100 euro. U kunt zich direct opgeven bij : Wim Copier, Mozartlaan 6 Goes, tel. 0113-215915 of 0623233754 of E-mail wiljaco@hetnet.nl  Graag aanmelden voor 19 april.
Opstapplaats Goes achterzijde station bij ‘t Smoske.

Inloopdagen

Heeft u zin in een bakje koffie, wilt u een spelletje doen of zomaar een praatje maken?
Iedere maandag en woensdag tussen 10.00 en 16.00 uur bent u welkom in de ontvangstruimte van molen De Vijf Gebroeders aan Slaakweg 1 in Heinkenszand. Aanmelden is niet nodig en u kunt komen wanneer u wilt.

Deze activiteit is een initiatief van SVRZ en de gemeente Borsele.
Belangrijk is het dat ieder het in de gemeente naar zijn zin heeft, niet vereenzaamt en zich niet verveelt.
Dit aanbod is bedoeld om de bezoekers een plezierige en zinvolle dag te bieden. Dat gebeurt door elkaar te ontmoeten, mee te doen aan een activiteit of van een broodmaaltijd te genieten.
Meer weten? Bel de medewerker van SVRZ Borsele: 06 12 47 65 47 algemeen nummer: 088 88 72 600, of mail: receptiekr@svrz.nl

Verhoging van uw woongenot
De gemeente Borsele kent een regeling voor ouderen om voordelig kleine aanpassingen aan uw huis te (laten) verrichten.

Opplussen loont
Hoge opstapjes? Gladde vloeren? Wilt u ook zo lang mogelijk in uw eigen huis blijven wonen? Dan is het verstandig om de woning met een kritische blik te bekijken. Eenvoudige aanpassingen maken uw huis veilig en comfortabel, zodat u er nog jaren met plezier kunt blijven wonen.

Opplussen, voor wie?
De gemeente Borsele wil inwoners helpen bij het realiseren van dergelijke aanpassingen. Daarom is de Woon+++regeling in het leven geroepen. Het project is bedoeld voor mensen van 55 jaar en ouder en mensen met een beperking. De regeling geldt voor inwoners van de gemeente Borsele die in een eigen huis of huurhuis wonen. Naast gratis advies stelt de gemeente ook een kleine fi-nanciële bijdrage beschikbaar voor aanpassingen.

Wat houdt de regeling in?
Wanneer u zich voor deze regeling aanmeldt bij het VrijwilligersHuis, komt er een vrijwillig adviseur met een bouwkundige achtergrond op bezoek. Samen met de adviseur loopt u aan de hand van een inventarisatielijst de woning door. Hij geeft een advies op basis van de inventarisatie. U kunt zelf kiezen of u het advies al dan niet opvolgt. Wanneer u het advies heeft opgevolgd en dit heeft geleid tot de aanpassing die de adviseur aanraadde, komt hij nogmaals op bezoek. De adviseur con-troleert of de werkzaamheden op een goede manier zijn uitgevoerd en vult met u het gereedmeldingsformulier in. Daarna wordt de subsidie uitgekeerd. Het maximale subsidiebedrag bedraagt € 1.000, -.

Aanmelden
U kunt zich voor een vrijblijvend adviesbezoek aanmelden via VrijwilligersHuis Borsele via telefoonnummer (0113) 311 999 of e-mailadres info@vrijwilligershuis.nl

Computerhulp

Elke donderdagochtend van 9.30u tot 11.30u inloop in de Bibliotheek in Heinkenszand gratis hulp bij programma's op laptop, tablet, ipad of mobiele telefoon

Borselse sprinter

De Borselse Sprinter is een initiatief van de Seniorenraad van de gemeente. Elke maand worden tal van uitstapjes aangeboden.
Voor april 2024 en hier voor mei 2024

Tabletcoach

Een tablet of Ipad draagt bij aan zelfredzaamheid, veiligheid én ontspanning.. Deze apparaten kunnen van nut zijn bij een consult op afstand met huisarts of apotheker. Allerlei informatie is er te vinden en het actuele nieuws of het weer zijn gemakkelijk te raadplegen. Met een beetje handigheid is reisinformatie binnen handbereik. Spelletjes zijn er volop zoals scrabble, dammen of patience.
In Noord- en Midden Zeeland staat Walter Adrianow als KBO-PCOB-tabletcoach klaar om u digitaal op weg te helpen.
Walter Adrianow ( Noord & Midden Zeeland )
Hallsteinhof 6
4463 GN Goes